Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Time to go home

Jahaja, då är det dags att vända kosan mot Svedala igen. Idag packade vi ihop våra grejor, checkade ut från hotellet, men lämnade väskorna i deras ”väskrum”. Ut på stan, brunch stod på agendan, vi hamnade på ett litet ställe med 2 pyttesmå Asiatiska kvinnor. Åsa tog Pannkakor med Lönnsirap, äggröra, bacon, kaffe och en smoothie full med vitaminer. Själv nöjde jag mig med rostat bröd, ägg, bacon, smoothie o kaffe😊 Mätta och belåtna tog vi en sista promenad innan vi gick tillbaka till hotellet för att hoppa på transfern till flygplatsen. Så här är vi nu, ätit lite mat, bränt våra sista dollars på snacks o vatten som tilltugg på flyget. Strax väntar boarding, kl:18 lokal tid = 03 hemma. Första etappen är till Köpenhamn, byte plan och vidare till Arlanda, vi bör vara hemma i Nyköping runt 19:30 om allt flyter på.
Nya inlägg

Sista dagen i San Francisco

Måndag, även idag lite sovmorgon innan hungern och äventyrslustan tog över. Vi kom iväg strax efter 10 från hotellet, gick till en busshållplats för att åka till distriktet Haight, känt Hippi-område, ända sedan 60-talets frigörelse, i parken jämte var gratis-konserten Summer of -69 med alla dåtidens kända artister, alltså ett ganska ”flummigt” ställe, än idag. Efter en promenad, farcinerade av ”resan till 60-talet” så gick vi in på en ”rockbar” där brunchen blev en pizza med extra allt som vi delade på, och då menar vi extra allt, tror varenda grej man kan ha på pizza var på den, god som satan. Färden gick vidare mot Lombard Street’s kurviga avsnitt. En mycket konstig vägsnutt på annars spikraka vägare. Det är den brantaste backen i San Francisco, och de har var tvingande att bygga 10st 170graders kurvor så bilar kan åka där, precis som på branta Alpvägar. Det var jäkligt brant på samma gata direkt efter som synes på kommande bilder. Väl nere på plan mark, med värkande ben så var det d

Söndag i San Francisco

Idag blev det en ”slödag”, något som behövdes. Vi låg kvar i sängen, drack kaffe o småpratade tills klockan 10. Sen var det dags att ta sig i kragen och hitta på saker, som frukost, en äkta Amerikansk frukost fick det bli, Ägg, potatis, typ små hamburgare, pannkakor med lönnsirap, juice o kaffe. Nu kom energin med full blodsockernivå, så ut på stan o shoppa. Med kassarna fulla av grejor gav vi oss av hemåt igen, dumpa kassarna, softa en stund och ut igen. Planerna var bra, fulla med att göra, men hungern hade greppat oss igen, så det var dags för mer näring, blev nere i de charmiga hamnkvarteren igen, hamburgare på en ”Surf restaurang” blev det, stora, näringfulla o mättande var de. Vi vandrade i området, käkade mini-munkar intog goda drycker, handlade ännu mer😊 Har man roligt så går tiden fort, och som vanligt med min kära fru så sa det bara vips, och så var klockan 100 igen, så hem igen för att dyka i säng. Kanske gör vi mer i morgon än ”follow the flow”😂 Men semester är semester,

SAN Francisco dag 1

Vilken dag, vilka äventyr och vad vi har skrattat o njutit. Efter vi kommit fram igår, dumpade våra saker på hotellet, lämnat tillbaka bilen😢, tillbaka till hotellet för att fräscha oss, sen ville vi ha mat, ut på stan, hitta en Indonesisk restaurang, beställde in en jäkla blandning😂 men gott var det, och mätta blev vi. Tillbaka till rummet, somnade för att vakna mitt i natten till storm o strömavbrott, ett riktigt oväder hade vi hamnat i, somna om, upp o hoppa för att sticka ut på äventyr. Vi vandrade genom stan letande efter frukost/brunch. Till slut hamnade vi i China Town och ett café där. Där kände vi oss riktigt udda, enda ”vita” bland massor av Kineser, och det var knappt servitrisen kunde Engelska.  Sen köpte vi Hop on Hop off biljetter för att turista ordentligt. Resan gick genom alla spännande stattsdelar som SAN Francisco har, många tips för kommande dagar har vi fått. Resan gick vidare, över Golden Gate, där vi bytte buss och åkte ned i Sausalito, deras egna ”Franska Rivi